Catosfera: endavant i a reveure

13 Feb 2008 | 8:11 pm | Autor: Roc Fages

Filed under: e-Government

Bé, amics, aquí s’acaba la història. Vaig posar una opinió, s’ha generat un debat interessant amb els comentaris a aquest blog, però com que la cosa ha començat a anar cap a adjectius poc gratificants cap a la meva persona, i com que, realment, no vull gastar més temps en aquests temes si les formes no es mantenen, doncs aquí ho tanco.

Com dic a un comentari que he deixat a la resposta que m’ha fet en Poper al post anterior: ‘us ho dic molt sincerament, em sap molt de greu que us hageu pres tant a la valenta la meva opinió. Em sap molt de greu veure que si d’aquesta opinió es genera un debat, aquest es comenci a fer amb adjectius despectius o acusacions poc fonamentades. Sincerament us ho dic, em sap molt de greu. Crèia, pensava, que a Catalunya encara no havien arribat les formes poc ortodoxes dels debats que es fan a Espanya. Però, veig que si. A reveure.’

Sobre la Catosfera, espero que li vagi tot molt bé.

Fins aviat! 

7 Comments for 'Catosfera: endavant i a reveure' »

  1.  
    February 13, 2008 | 8:57 pm
     

    Hola Roc, encara que la teva intenció al plantejar el debat fos un experiment sociològic i no tingués res a veure amb cap altre motiu, no deixa de tenir un efecte pervers.

    Haig de moderar el meu discurs, ja ho sé, lamento el teu disgust.

    Però aquests debats mimètics al de si la literatura escrita en castellà des de Catalunya és literatura catalana penso que son totalment tendenciosos i en lloc d’aportar alguna cosa positiva a la cultura i a la llengua, enrareixen i enterboleixen l’atmosfera que respirem.

    Salut!

  2.  
    nur
    February 13, 2008 | 10:35 pm
     

    Roc: una flor no fa estiu.

    Crec que no t’ho hauries de prendre tan a la valenta. No sé si és un adéu només a la catosfera. Jo espero continuar llegint-te encara que no estigués del tot d’acord amb tu en aquest tema.

  3.  
    February 14, 2008 | 9:56 am
     

    Roc jo també “he pillao cacho” per donar la meva opinió:

    http://www.joserodriguez.info/bloc/?p=102

    Però crec que és bó i aclaridor que aquest debat es faci.. que el concepte de “catosfera” s’aclareixi i si cal definim un de nou que sigui “catalanosfera”. Potser hem de ser una mica més curosos en aquest sentit, i els que obrim melons sensibles hem d’asumir certs costos, perquè tractem un tema molt sensible i que afecta a la identitat personal de la gent.

  4.  
    February 16, 2008 | 10:55 pm
     

    Joselito, hi havia una vegada un ànec que volia ser una vaca perquè li agradava l’herba.

  5.  
    February 19, 2008 | 9:40 pm
     

    poper, em sembla totalment fora de lloc el to que fas servir cap al Roc Fages en l’apunt (http://ulldepoll.cat/?p=647) que has publicat al teu bloc. Si aquesta és la teva manera de servir la teva causa, que suposo que és la mateixa que la meva (rebutjar tot intent d’anihilar la catalanitat de tots aquells que la compartim i lluitar perquè els catalans siguem el que vulguem ser), doncs crec que t’estàs equivocant. “Sr. Fages, amagui el Roc”? Com deia aquell lleidatà, “vergonya me’n daria”. El Roc Fages, des dels 8 anys que el conec, mai de la vida ha amagat el “Roc” ni ha tingut cap problema amb la seva catalanitat. I tot això t’ho dic coincidint amb el que vas escriure al teu comentari de Febrer 6, 2008 | 10:59 pm.

    Jo també hi he dicrepat amb el Roc, tant com hi he coincidit, moltes vegades. Podries haver dit “crec que el Roc Fages s’equivoca per les raons A, B i C”, però no, has hagut de recòrrer a l’atac personal, i el què és més trist, ha estat un atac gratuït i contraproduent.

    Al Toni Ibañez vull dir-li, des d’un gran respecte i admiració per la seva feina, que el dubte que li plantejava el Roc era totalment legítim. Dir “la Catosfera és una immensa sardana on hi cap tothom” i “no tinc res contra el plurilingüisme catosfèric” és aparentment contradictori amb dir que la Catosfera són els blocs en català. No hi cap tothom, doncs: la Catosfera són els blocs en català i punt, i ja vaig dir que hi estava d’acord. Dius, Toni, que el terme està definit molt clarament: “el conjunt de blogs escrits en català i la comunitat virtual que existeix al voltant d’aquests blogs”. Discrepo: “que existeix al voltant d’aquests blocs” em sembla un sintagma bastant ambigu. Si eliminessis la segona part de la definició l’ambigüitat desapareixeria (i no és ni tan sols una suggerència, només una observació).

    Per cert, “que els gossos bordin”, Toni? Patètic, francament. En el món felí d’això en diuen “redirected aggression” (no en sé la traducció al català, agressió mal dirigida, suposo).

    Mireu, ningú em demanava la meva opinió, però com que conec el Roc i m’han semblat tan desproporcionats, fora de lloc, mal argumentats i mal dirigits els atacs cap a la seva persona, no me n’he pogut estar. I no és que hagi de sortir en defensa del meu amiguet, que ja és prou gran: escric això per pur sentit de la justícia (i de l’estratègia, per què no, que crec que alguns hauríeu de revisar-la). Em permeto recomanar una cosa que vaig llegir-li a l’Antoni Vives (amb qui, també, hi tinc discrepàncies i coincidències): moderació en les formes, contundència en el fons (o alguna cosa per l’estil).

  6.  
    February 22, 2008 | 9:01 pm
     

    Oriol, tens raó, el joc de paraules que vaig fer servir és patètic.

  7.  
    February 22, 2008 | 10:16 pm
     

    Oriol, voldria que s’entengués una cosa, el post, no és un atac personal, és una defensa personalitzada.
    A mi, l’argumentació del Roc em sembla correcte fins als dos últims paràgrafs i la post data. Jo en aquest punts vaig llegir:
    1- Ara bé, ja sé que sortiran els de sempre amb la seva idea de Catalunya.
    2- Que pesats, jo sóc el primer que treballa per la llengua i pel país, que tinc una ment oberta i no aquests estrets de mires que perden el temps mirant-se el melic.
    PD- Per cert, els nacionalistes no saben ni com es diuen.

    Diguem paranoic.

Leave a comment





RSS feed for comments on this post | TrackBack URI